سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

مشاوره تحصیلی درخت دانش

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

۸۱۵ بازديد

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

در این مقاله سعی بر این داریم که به سوالات داوطلبانی که در رابطه با دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97  با مشاوره تحصیلی درخت دانش تماس گرفته اند پاسخ دهیم . طبق دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 اگر ظرفیت خالی در یکسری رشته ها وجود داشته باشند از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود که در حقیقت داوطلبان می توانند شانس قبولی خود را در رشته ها و دانشگاه های مورد علایقشان امتحان کنند .

 لازم است داوطلبان با توجه به کد رشته محل های دارای ظرفیت بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری   که  البته در صورت ارائه شدن رشته مورد نظرشون  مجددا انتخاب رشته بنمایند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 چیست؟

در تکمیل ظرفیت سراسری 97 متقاضیانی که خواستار شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون کنکور سراسری هستند در بخش اول می توان به طور مختصر به ناثیر رتبه و سهمیه داوطلبان در کنکور سراسری و نیز نقش به سزایی که برای آن ها می تواند داشته باشد اشاره ای نمود . 

از آن جا که برخی از رشته های دانشگاهی با آزمون و برخی دیگر صرفا با سوابق تحصیلی و بدون آزمون دانشجو پذیرش می کنند . شایان ذکر است ازدیگر شرایط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 مجاز شدن داوطلب برای انتخاب رشته و نیز داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ایست . که قطعا با شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 شانس پذیرفته شدن در دانشگاه بهتر نیز برای داوطلب وجود دارد .

چه کسانی می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 شرکت کنند؟

در جواب سوال چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت هستند برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97-98  رشته های با آزمون تنها افرادی می توانند برای تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون کنکور سراسری 97  اقدام نمایند که اولا در کنکور سراسری 97 شرکت کرده باشند و برای انتخاب رشته مجاز شده باشند ولی اگر داوطلبان بخواهند برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در رشته های بدون آزمون کنکور سراسری اقدام نمایند اولا با توجه به اینکه صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می گردد متقاضیان باید مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم داشته باشند وشایان ذکر است برای دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 بهمن ماه حتی داوطلبانی که در کنکور سراسری 97 ثبت نام و شرکت نکرده اند نیز می توانند اقدام کنند و مراحل انتخاب رشته را در تکمیل ظرفیت انجام دهند.

شرایط ورود به رشته های بدون آزمون تکمیل ظرفیت کنکور 97 چیست؟

شرایط رشته های بدون آزمون تکمیل ظرفیت کنکور 97 برای رشته های با سوابق نحصیلی که مربوط به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی هستند به گونه ایست که باید تنها داوطلبان دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی یا فوق دیپلم و دیپلم داشته باشند .اصلا لزومی ندارد داوطلب در کنکور شرکت نماید .

در ضمن شایان ذکر است داوطلبانی که زمان آزمون سراسری 97 در جلسه کنکور حضور داشته اند و کارنامه برای آن ها صادر گردیده است فقط رتبه سهمیه داوطلب در پذیرش وی در دانشگاه نقش خواهد داشت .

 داوطلبان می بایست بر حسب میزان علایقشان 50 کد رشته را انتخاب نمایند .

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 کی خواهد بود ؟

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری رشته های پزشکی نیمسال دوم 97 برای گروه های آزمایشی مختلف علوم انسانی و علوم ریاضی و علوم تجربی در نیمه دوم آبان ماه خواهد بود . که داوطلبان می بایست در این بازه زمانی اقدامات اولیه را  برای دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 انجام دهند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 نیز با انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 و بعد از معلوم شدن رشته محل های دارای ظرفیت خالی دانشگاه ها در نیمه دوم آبان ماه که داوطلبان می توانند اقدام به تکمیل ظرفیت نمایند تا یک ماه بعد نیز زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 خواهد بود .

مشاوره تکمیل ظرفیت سراسری 97 درخت دانش

مشاوران مجرب مجموعه می توانند اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره تکمیل ظرفیت درخت دانش در اختیار شما عزیزان قرار دهند . کافیست با شماره گیری 9099072943 بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایید و با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.